Sunday, March 6, 2011

main-main cinta-zaman sekolah 8

 budak baru??
"assalamualaikum......
hai ape khabar.........c-hat?
waktu ni..kelas bahasa melayu.......
boring sgt...........ermm...tetibe teringat kat awk.......
awk rndu saya x? hehehehe..........:P
hey...awk...nanti saya tulis note lagi kat awk ye.....
kalau saya tulis panjang-panjang....awk penat lak baca nnt......
oh ye..snang2 nnt call la ye.............
mmuuahhhh....:)
fyra"

"Kiru..nanti tolong sampaikan surat nie kat hanz ye...." sambil fyra melipat rapi surat berukuran A4 dan menghulurkan pada kiru....pelajar india yang lembut wataknya dan kawan baik fyra. kiru seorang pelajar yang pandai dalam subjek akaun dan matematik tambahan.
"okey...kalau saye jumpa hanz la......dia sekarang dah tambah hensem.....suka tengok dia..." kiru dengan gaya ala-ala lelaki lembut berseloroh.fyra hanya tersenyum melayan celoteh sahabatnya itu....

"ohh ye ke dia tambah hensem..kalau macam tue..kirim salam syg kat dia ye.." fyra sengaja melayan telatah kiru....namun jauh dalam hati nya...dia sgt merindui lelaki itu....." ohhh suka kat hanz ye...." pantas kiru mencubit pipi fyra.....geram dengan perangai selamber fyra.."hey..sakit la..." fyra menepis tgn kiru...menunjukkan rase geram bila pipinya di usik ..tambahan pula kiru seorng lelaki..."berani sungguh cubit-cubit org.....dah la kau tu lelaki...huh...." hati fyra merungut seorang......" ala..saya  geram...tgk awk suka senyum...banyak org nk kenal dengan awk...tp awk tak layan..memilih sgt...." kiru berterus terang...masak sangat dengan perangai fyra yang ramah..tetapi sukar untuk didekati......

 kelihatan ika masuk ke kelas dengan wajah yang tidak puas hati......
" benci betul dengan mamat tu..macam bagus je..." yean bersuara...seorang gadis cina..tetapi lebih selesa berkawan dengan kumpulan melayu..
" tu la..memang nak kena penumbuk orang macam tu...." ika meluahkan rasa tidak puas hatinya....
"abaikan je la..biase la budak baru..." yana mencelah.......
fyra terpinga-pinga....hatinya bersuara...." ha..mamat mane lak yang dorang marah kan sgt ni....budak baru? siape..kenapa aku tak tau apa-apa ni...?" soalan bersilih ganti..tetapi sekadar bermain di fikiran nya sahaja.........."ahh..malas la nk ambik tau...apa aku kisah dengan budak baru..."..


0 comments:

Post a Comment