Saturday, February 26, 2011

aku buat mu......

siapakah mimpi mu
siapakah peneman mu.....
siapakah pencuri hati mu.............
siapakah sinar hari-hari mu...............
siapakah selimut cinta mu....
siapakah alas kasih mu.................

adakah mimpi itu aku
adakah peneman itu aku
adakah sinar hari-hari mu aku...
adakah selimut itu aku
adakah alas kasih mu aku.......

lafazkan lah apa yang terpendam itu....
dengan setulus kasih mu...
kerana aku akan menyambut nya....
seikhlas cinta ku untuk mu.................

Wednesday, February 23, 2011

Plot cinta...kisah kau dan aku.....

cinta berputik...
sang kekasih: syg..abg cintakan syg.....abg bahagia dengan ayg.....abg perlukan ayg dalam hidup abg....."

sang pecinta: ayg pn syg dan cintakan abg...ayg nk abg selalu disisi ayg.......................

bila gelora melanda...
sang kekasih: syg...maafkan abg....abg rase ckup lah hubungan kita sampai di sini......abg bukan untuk ayg....cinta perlukan pengorbanan.....abg tak rasa yg ayg yakin dgn cinta abg.........

sang pecinta: " abg...jgn tggalkan ayg....ayg perlukan abg...ayg rindukan abg.......cinta ayg untk abg....jgn tggalkan ayg ........

sang kekasih: sudah lah syg....syg teruskan lah life syg....dan abg teruskn life abg...........ini jalan yg abg pilih....abg senang dgn jalan nie.......lagipun syg abg dah tawar dah...biarla masa yg tentukan...........

cinta yg hilang.......
sang kekasih: " syg masih ada tak ruang untuk abg dalam hati ayg?"

sang pecinta: " abg....hati ayg kini dimiliki oleh si dia....abg...lepaskan ayg...ayg tak nk abg sedih dan taknk kecewakan si dia.......

sang kekasih: "syg...ingt tak ayg...1 malam tu kita nyanyi  lagu letto-sebelum cahaya...kita nyanyi sama-sama...abg sedih...ayg mintak abg lepaskan ayg.. sedangkn.. dulu ayg yg x nk abg lepaskan ayg........."

sang pecinta: " maaf abg....knapa bru skarang abg cari ayg?...ayg tak mampu untuk terima cinta abg lagi...si dia lebih memerlukan ayg.....maaf kan ayg......biarlah kisah dan cinta kita  jadi kenangan ....maafkan ayg........"



Alleycats - Kisah Kau dan Aku

Teringat kisah ku di malam itu
Sejak bertemu ku rindu selalu
Tak dapat aku melupakan oh wajah mu
Telah menjadi lukisan di hatiku

Korus1:
Bagaikan burung yang terbang berkicauan
Riang hatiku kau jadi kekasih
Tak ingin aku akan perpisahan
Hidupku riang tiada mengenal sedih

Tiada ku sangka mendung nan menjelma
Datang mengelapkan sinaran hidupku
Belum puasku merasakan hangatnya
Dingin terasa di seluruh tubuhku

Korus 2:
Masa berlalu kini kau dah berjaya
Malangnya aku telah kau lupakan
Tiada ku kesal begini jadinya
Kan ku hadapi sebagai satu cabaran

Waktu ku sepi ada yang hadiri
Memberi kasihnya sebagai penganti
Telah ku lupa segala sakit di hati
Tetapi kini engkau ingin kembali

Korus 3:
Tak mungkin aku menerimamu
Dan melukakan hati kekasihku
Lupakan saja apa yang berlaku
Jadikan ini satu kisah hidupmu

Tuesday, February 22, 2011

Di Saat Aku Mencintaimu – Dadali

punye la x leh nk lelap....eyra terbukak 1 blog nie..........post die yg laters sedih.....tersentuh sgt....maybe lagu nie die tujukan khas untuk ibu die...sedih sgt entry die http://diaryhearty.blogspot.com.....tambah2 lagi lagu nie pn agak sntimental.......................jadi..sblum eyra nk masuk tdo nie...eyra nk poskan lirik lagu nie.....................uhhhh...tersentuhnya................(T_T)

Lirik Di Saat Aku Mencintaimu – Dadali

Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku


Malah kau pergi jauh dari hidupku
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

 
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu

Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu


Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Monday, February 21, 2011

cinta si bunga rumput.......

suatu petang di padang yang luas.......

"kenapa termenung...?" tanya cikgu pada anak muridnya.... 
"saya dalam dilema cikgu.....saya tak pasti...yang mana adalah yg terbaik untuk saya.." jawab si murid dengan lemah....terbelengu dengan jiwa nya sendiri....
baik la.........awak jalan sepaanjang padang nie.....carikan saya bunga rumput yang paling cantik pada awak...dan jangan awak sesekali patah balik ke belakang.....ok?" cikgu mula bermain teka teki dengan anak muridnya itu.....

si anak murid itu terus melangkah....di cabutnya sekuntum bunga rumput...cantik..kelopak bunga yang sempurna, bewarna keemasan...tetapi...dia tidak berpuas hati......"mesti bnyak lagi yang lebih cantik daripada yang ini....ahhh...buang je la...cari yang lain...." hatinya berkata sendirian........si anak murid terus kedepan...die terjumpa sekuntum lagi bunga rumput...tapi kali ini kelopaknya bewarna warni....lagi cantik dari yang sebelumnya....tapi...hati si anak murid ini mulai tamak dan berkata lagi......." kalau nie lebih cantik dari yang tadi...di depan sana mesti ada yang lebih unik lg.....ahhh buang je...cari yang lain ,la..." lagi sekali di buang nya kuntuman bunga itu................

panas yang diharapkan, rupanya hujan di tengah hari....si ank murid mulai risau... dia berjalan ke tengah padang ...tidak pula menjumpai bunga rumput yang lebih unik dari sebelumnya.....di cabut setiap kuntum bunga...tapi...ada saja cacat celanya..........hendak berpatah balik....tidak boleh....akhirnya di penghujung padang itu...si anak murid mencabut sekuntum bunga rumput yang biasa ciri-cirinya....kelopak putih...dan tiada langsung keunikan pada bunga itu...........

cikgu datang menghampiri...."jadi...kamu dapat apa yang kamu nak...??" si anak murid menggelengkan kepala..."cikgu...bunga pertama yang saya cabut td...lagi cantik dari yang ini.....warna keemasan...unik...tp saya dah buangkan bunga tu...sbb sya nk yg lebih cantik unik dan sempurna dr yg itu..tapi.........." si anak murid tunduk dan matanya tertumpu pada bunga yang peganag itu.............. "sekarang saya paham cikgu............kite kne hargai apa yang ada pada kite.........jgn sesekali kita berpaling dan buang sesuatu tanpa menilai .....sbb ia boleh bawa penyesalan pada kita".......kini si anak murid menjadi seseorang yang lebih mnghargai dan tidak lagi terbelengu di dalam dilema...cikgu hanya tersenyum.........

Sunday, February 20, 2011

ACCOUNTING VS MARKETING.....................

K...idea nie dtg mase eyra tgh mndi td hee(nmpak sgt berangan dlm bilik air kan).............adik eyra pernah kuarkan statement nie........." ko nie kan kak..aku tgk cam dah x ambik port je pasal account...ko skung asyik lebih kan marketing je.....sedangkan ko blaja account dr sekolah dlu sampai diploma......" ermmmm...nape ehhh jadi cam tue...????(pejam mate jap...nk pk nape...) ye la.....skung nie...eyra dah dlm bidang business...n tgh study deg in marketing...sbb tue la..eyra dah ter abaikan skit pasal  accounting......tp seyes...mmg rindu giler nk ade dlm bidang tue......bnyak sgt beze jd student accounting...ngn student marketing......antara nye.....

mase jd student accounting....
  • basic mesti debit credit.....soalan err...."knape kalu crdt kite dpt duit...?" nnt dak account akan jawab......"ko ikut je.... sbb mmg cam tue ....."..(eyra la yg slalu jwb cam tue...)
  • time past paper mesti dak2 account nie tanye......"ko pnye blance sheet...dapat same x??...balance x..???'....tue soklan lazim.....nnt der la yg jawab....." aku dapat balance....ala..tp ko jgn risau...same x tentu lg jwpn betul...."..(jwpn nk sedapkn ht mmber...)
  • mesti dak account der yang tanye...."profit ko dpt brape"?...and akan der yang jwb...."aku dpt 45678......betul x?..same x ngn ko pnye.....?...slalu errr ssh nk dpt amount yg same.....mesti de miss skit....cam.." ehh...aku dpt..45687...." ahhh sudah....mula la x lena nk tdo...
  • blaja account paling kurang 6 subject per'sem..pling bnyak 8 subject.......
  • blaja account chpter x bnyak....dlm 5-10 chpter je....tp..huh...student account je la yg tau....
  • blaja account la paling kurang wat presentation.....tp slalu der commend test..ermm
  • blaja account just main ngn number n format....(tekan2 kakilater..calculator...kne der pembaris pnjang...nk wat ledger sng..)
  • x yah nk grooming sgt.....hee

tp bile dah jd student marketing...........
  • basic...... student marketing x lari dari customer...supplier...past tue mesti kne tau.....4 p's..(product, promotion,place, price....ha...kite blaja skit ehh...)...soklan dak2 mrketing nie....."korang wat product pe....?" nnt der la yg jawab...."tue la...x der idea lagi arrr....."(padahal dah senaraikan dah nk wat product ape....isk2...)
  • past je kuar dr dewan exam...dak2 nie akan tanye....." ko jwb soklan brape...?.." past tue mmber pn jawab...." ntah aku jwb je yg aku rase tau...soklan 1,2,3,4"...past tue der yg nyampuk..."perghh....soklan 4 ko jwb.....susah dowh...aku x ingat...sbb aku x focus pn kat chpter tue....."...(huh...suke hati la kan nk jwb soklan mane pn.....)
  • kisah sblum pikse lak..dak2 marketing mesti der event.....collect duit.....
  • sibuk wat promotion....macam2 xtvt la....
  • assignment berlambak2....kejar duedate....1 subject sampai 2,3 assignment...siap der project assgnmnt lg....kalau siap kan project tue...mmg x tdo....(untuk org yg wat last minit...)
  • blaja mktg....at least per'subject.....der 9 chpter...paling bnyak...sampai 25 chpter....(baru 1 subject)
  • per'sem..5-7 subject.....x la bnyak sgt pn....
  • kne grooming....appearance  di ambil markah ye.............
  • nk exam mintak hint....ehehhe....best2...

so bnyak beze err...ikotkan bnyak lg eyra nk list kan....tp...x pe la...dah cukup bnyak dah tue...:) jap lg eyra wat cite lain ye.....(^_^)

sudu n garfu

ermm....eyra baru je past tgk drama kat tv3... cite sudu n garfu..............best.........sweet cite cam nie...gaduh2 tp sbnr errr...syng...ehehhe...................sorng sudu...sorg lagi garfu....dlm pnggan jumpe jge..........sweet kan...........hope eyra ngn si dia pn cam tue........cam sudu n garfu...................yg perlukan 1 sama lain...uhuh.......nie nk berangan2 nie...............eyra rase eyra dapat idea baru untuk cite main2 cinta zaman skolah...yang agak lame tergantung cite tue.....uhuh............tp masih x dpt plot sepenuh err untuk cite tue...kne relax dlu...dpt idea...eyra sambung ......................

nie kisah sudu yg nk si garfu tau bisikan hati err..bkn eyra yg create tp by Mimie Suhaida on Saturday, February 19, 2011 at 7:46pm-fb-

Wahai Kaum Adam, Dengarlah Rintihan Hatiku


Andainya lelaki tahu, dalam hati seorang perempuan
ada naluri untuk di sayangi,
ada rasa untuk di beri perhatian,
ada rasa untuk di dengari keluh kesahnya,
ada waktu2 minta di temani kesedihannya,

Andainya lelaki tahu rajuk seorang perempuan minta di pujuk,
Marah seorang perempuan perlu di dekati,
Sedih seorang perempuan perlu di dengari,
Gembira seorang perempuan ingin di kongsi,

Andai lelaki tahu di sebalik seribu satu rasa itu
ada sekeping hati nan lembut,
Bukan untuk di manjai,
Bukan jua untuk di tatang bagai minyak yang penuh,
Hanya perlu sedikit perhatian,
Agar rasa kasih itu wujud walau di saat jauh,

Kerana andai lelaki tahu hati ini akan sentiasa bertanya
Pada diri seorang perempuan,
Wujudkah cinta itu di hati lelaki,
Bila saat jauh tanpa perkhabaran

Sayangilah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang,
Bukan atas dasar siapa dirinya sebelum ini,
Cintailah seseorang itu kerana hatinya,
Bukan paras rupa semata2

Thursday, February 17, 2011

AIR MATA ITU..

mengalir ia....
sederas air di sungai............
jernih air mata itu..........
terpancar kesungguhan bersulam dengan kejujuran...........
air mata itu... terus mengalir....
mungkinkah kekecewaan yang tak tertahan............
hati dan jiwa yang terluka.........

jernih air mata itu.......
teserlah keegoan diri yang mencair......mengalir....
bersama air mata itu.......
persoalan yang masih tak mampu di ungkap....

mengalir lah air mata itu................
bersama hakikat................
yang tak pasti...........

BELLA LUNA...MY BEAUTIFUL MOON

eyra dah tuka lgi lagu untk pembaca smua.....lagu kali nie...sweet sgt...eyra suka...pd eyra...lgu nie menghairahkan...eheh...tajuk lagu nie...bella luna...pnyanyi err Jason Mraz....eyra hadiahkan lagu nie..untuk korang semua yg mnyinggah kat laman sakura nie....pada sesiape yg tgh berduka...atau yg tgh happy...klau dengar lagu nie...mesti jd sntimental pnye.....ape yg eyra tau...lagu nie...si pnyanyi mngambarkan keindahan seorang gadis melalui puisinya yg mngunakan elemen laut n maybe permndangan kat pantai as a symbol...nk tunjuk kan bertapa indah err gadis tue....ermm..cam tue la info yg eyra dpt...nk tau lebih..korang search la eh...nie eyra sediakan lirik skali.....klau korang nk ikut nyanyi bleh....tp terbelit skit la lidah tue...heeeeeee........



Bella Luna Lyrics
Artist(Band):Jason Mraz




Mystery the moon
A hole in the sky
A supernatural nightlight
So full but often right
A pair of eyes a closing one
A chosen child in golden sun
A marble dog that chases cars
To farthest reaches of the beach and far beyond into the swimming sea of stars

The cosmic fish they love to kiss

They're giving birth to constellations
No riffs and oh no reservation
If they should fall you get a wish or dedication
May I suggest you get the best
For nothing less than you and I
Let's take a chance as this romance is rising over before we lose the lighting
Oh bella bella please
Bella you beautiful luna
Oh bella do what you do
Do do do do do

You are an illuminating anchor

Of leagues to infinite number
Of crashing waves and breaking thunder
Tiding the ebb and flows of hunger
You're dancing naked there for me
You expose all memory
You make the most of boundary
You're the ghost of royalty imposing love
You are the queen and king combining everything
Intertwining like a ring around the finger, of a girl
I'm just a singer, you're the world
All I can bring ya
Is the language of a lover
Bella luna, my beautiful beautiful moon
How you swoon me like no other

May I suggest you get the best

Of your wish may I insist
That no contest for little you or smaller I
A larger chance yet, but all them may lie
On the rise, on the brink of our lives
Bella please
Bella you beautiful luna
Oh bella do what you do
Bella luna
My beautiful beautiful moon
How you swoon me like no other, oh oh oh

Tuesday, February 15, 2011

mencari...



dia.....
datang mencari.....
kasih dan cinta.......
yang telah di lontar jauh.....
hilang.....dan tak mungkin akan di miliki kembali......
kerana....kasih dan cinta itu.....
berada di dalam dakapan sang pencinta yang setia  ...........
namun dia..enggan pergi....
dan masih terus mencari....

masak masak.....

ermmm.. x der mud lagi nk sambung cite main-main cinta zaman sekolah...supposedly dah part 8 dah......so untuk dapatkan mud nk create cite tue...eyra g dapo...main masak2 ....eheeee....tgk cam bnyak je syur kat peti sejuk tue...eyra pn konon2 rajin la nk masak(padahal mak yg suruh masak)...........sambil dlm kepala nie..tgh mencari ilham wat puisi..............eyra de dengar satu lagu nie....dr blog kawan eyra..ok gak la lagu err....tp x tau sape yg nynyi............nie lirik err.....ntah brape kali eyra dengar...untuk capture lirik lagu nie.......

kalu nk dengar lagu nie...g la kat blog kwn eyra ....

http://misslepamicha.blogspot.com/2011/02/life-is-just-mirror-and-what-you-see.html

aku duduk sendirian di kamar ku
menangis kesepian kerna mu
kau tinggalkan aku
kau cari yang lain
tergamak mu
merobek hati ku.....

tapi setelah kau pergi...aku..
mendapat lebih baik dari mu...
dia hargai aku..dia sayangi aku....
lebih daripada mu........

aku ingin kau tau bertapa aku gembira...
tidak lagi bersamamu...
namun pasti nya nanti kau akan sedari...
yang kau perlu cinta ku....

sepanjang dengar lagu nie (ntah brape kali ulang ntah)......siap la 3 jenis lauk yang eyra masak.....ermmm...cedappp.....(puji diri sendiri..^_^)


nie telur dadar pedas...eyra campurkan dengan cili....ermm...






nie lak....tumisan taugeh ngn cili besar.....
eyra masak...masakn  kg je......
masakan org jawa......(^.*)


eee
ha...nie...sup kanak2 rebena....
sbb sup nie x cukup bahan.....
eheh....sup asal boleh la....heee:p

Monday, February 14, 2011

selamat hari kekasih!!!!!

ermm...14 haribulan nie...smue jadi romantik sbb konon err hari kekasih........................eleh...tp sbnr err bile2 pn boleh claim as hari kekasih kalu kite nk.....set sendiri.....bukan ke kite x di galak kan mnyambut valentines nie......so pada pembaca2 smue..x yah la clbrate....wat cam biase je bkn dpt ape pn...kekadang tue membazir lagi de la....rugi je kan.....(^_-).......tp klau esok....15 feb 2011  bersamaan 12 rabiul awl...kite semua boleh la sambut dgn besar2 an sbb...tue la satu2 err kekasih yg mmg patut kite rindukan........yg mesti kite ingt...sbb baginda pn kekasih pd -NYA......^_^...
x rugikan?!.....

nie lirik nasyid...skali2 kne gak tukar angin music nie....teringat mase skolah agama....kalu nasyid msti bwk lagu nie.....selami la hari kekasih nie dengan setulus hati ........

Rasulullah

Artist: Hijjaz
Song Category: Nasyid
Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pengorbananmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya

Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu

Kami sambung perjuanganmu
Walau kita tak pernah bersua
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela

Wednesday, February 9, 2011

dia pergi....

ermmmm.....hari ahad lepas balik kg...rase berat je nk tggalkan bby rabbit...rase syg sgt............dah la ibu err x tau lg nk jage...ye la...baru 1st time dpt bby kan...maybe kekok ckit la.........................eyra slimutkan bby ngn rumput segar...jgn bagi sejuk..............ibu err lak sibuk dok cari jalan nk masuk kat bilik laki die...huhuhu...gatal btul...heeeee.....

eyra pendek kan cite.........

balik je dr kampung...lebih kurang dalam kol 11 mlm...eyra terus je g kat cage...usha bby........korang tau x.....eyra sgt2 terkejut....tgk bby.................
waaaaaaaaaaaaaa..............sedih...........bby ilang..........bakul dah kosong.........surat khabar yang jd alas bby...dah kne carik2......iiskkk...keje sape lah...yg curik bby nie...........................
tp dlm sedih2...der lucu gak...mk pnye la nk sedap kan ht eyra.....macam2 assumption mak kuarkan........mak cakap...." ibu rabbit kot yg mkn ank err sendiri...sbb ko dah pgg ank err...ibu rabbit marah la...." eyra mmg x caye la....macam2 eyra pangkah mak cakp...rbbit kan mkn crrot...x mkn dging...past tue mk cakap pe.....

"kucing jantan kuning yang jahat tue kot.....die capai2 bakul bby rbbit...mesti la bau...past tue mkn ........sedap....die ambik lagi...lame2 abis la...."ehe...lucu...tp cam sedih gak..........x sempat bby besar............so skung nie...tgh tggu gurl branak lg...................

Tuesday, February 8, 2011

main-main cinta-zaman sekolah 7

 kau pergi...........

3minggu berlalu....peperiksaan pmr pn sudah berakhir..menandakan musim sekolah hampir tamat......
fyra...najib...yana...dan kawan-kawan yang lain sibuk dengan menyiapkan majalah sekolah bagi sesi 2002..kelihatan...najib dan yana sangat mesra....fyra tidak lagi merasakan kemesraan nya bersama najib.........."huh...something wrong somewhere..." detik hati kecil fyra......."kalau lah hanz der kat skolah nie lagi...." hati fyra berbisik...hanz telah berpindah ke sekolah lain kerana terlibat dalam pergaduhan...sejak hari itu fyra merasakan sangat kesunyian tambahan pula tidak ada lagi org yg menganggunya...

fyra tidak menghiraukan akan kemesraan sahabatnya itu dengan org yang di impikan....ijan menghampiri fyra...."hey fyra...nape monyok je nie...."ijan bertanya sambil memberikan karya puisi hasil dari penyertaan pelajar-pelajar lain...."kau lihat la.....mesrakan najib dengan yana.....aku rasa dorang de ape-ape la...." kata-kata fyra berbaur cemburu..."ehh kau tak tahu ke...dorang dah couple lama dah...since hari sukan hari tue...." kata ijan selamba.....terasa mendung menyelubungi diri fyra......"ala...fyra...org dah suka sama suka..biarkan aje la.....kau bukan tak der peminat pn...ramai yang nak kan kau..kau aja yang jual mahal..." ijan mengomel keseorangan...air mata fyra berlinangan..............bunga sakura...terus berguguran.............bayangan hanz bermain di mata..........".hanz..aku perlukan kau......"
 

bersambung.....................

Saturday, February 5, 2011

my baby boo


yeay.....korng nk tau x.....eyra baru je delivered baby hari ni.........jgn salah paham ye.....bukan eyra...tp rabbit eyra la.........baru eyra tau yg bby rabbit kalau baru2 lahirkan...x der  bulu....same cam ank tikus.....besar err cam hamster.......eee...geli...tp sbb kan... tue bby angkat eyra....so x la geli...tp cam susah hati skit...sbb ibu die cam x tau nak jage...dah la pg tadi sekor bby tue tersepit kat celah2 jaring sangkar tue....cian sgt...tp bby kuat...die pandai nk lepas kan dri...eyra pn tolong skali bg semangat kt bby.....huh..tp der gak rase nk nngis..takut kalu die mati...ye la...baru lahir kan..dah tersepit...merah lagi...bkn stakat tersepit...siap kne pijak ngn papa err...huh...geram btul.....:(T_T)......




.------------->nie dr google...tp rabbit ni...lebih kurang cam rabbit eyra....cute kan....(^_^)

----------->pict nie pn...eyra google je.... mmg sebijik la cam bby rbit eyra...x comel kan rabbit mase bby...sebab tue...eyra x nk snap pict err...sbb bby cam tue....nmpak pelik kan....(^_<)....


eyra x dpt la nk donlot pict bby rbbit ngn ibu die....sbb bby tue pn kecik lagi..nnt dah comey skit eyra donlot ehh...emm korang wish la...bby sume sehat..(@_@)....

kembali ke skolah....

ok...eyra hold dlu cite main-main cnta zaman skolah.................eyra..nk cite pasal mase reunion smlam..tarikh keramat err...3rd feb 2011......best sgt...reunion ngn dak2 primary school.......batch 94-99...lebih kurang..dah 12 thn la...tggal kan zaman skolah rendah nie...................
ape prasaan eyra??...ermmmm terharu...teruja.....seronok sgt...n sedikit touching...sbb masing2 dah besar...dah der jalan masing2 untuk truskan hidup............semue err dah matured2...eyra je yg cute (saje nk prasan).........
mula2 sampai kat skolah tue...cam malu sgt...rase kekok pn der..maklum la...masing2..dah cantik...dah encem....huh..dupdap2 jantung nie......hehehhe.......bile ingat balik...rase rindu je kat dorng sume......
kawan2 der yg dah b'tunang dah kawin...nk b'tunang..tue menambah kan lagi..rase x caye...sbb trase gilerr yg dorng dah dewasa...ahakzzzzz.....eyra je yg x tau bile nk ke level tue...weeee.....ok2..sbb terlalu teruja...walaupun sbenar err ramai yang x dtg ..so,d sbbkan nie kenangan paling best untuk permulaan tahun nie(2011)....eyra nk letak pict...untuk tatapan pmbaca....(^_^)


dari kiri bawah------> syahida,eyra,nadia,jijah,syafiqah,atikah,farizah,yana,izni, lailatul, syuhada
dari kiri belakang-----> fazli,safwan,talha,mus'ab,ridzwan,duffy,hafeez,asrul,saiful,hamidy,fareeq.
walaupn dorang dah besar panjang..masing2 dah meninggi..dah matured...senang cite dah 24 thn...tp sbb kan reunion nie..just wat kat kawasan skolah...masing2 dah act cam dak2 kecik..ilang kemacho an ngn ke ayuan...ehehh...time skolah mmg best...
pict nie..bukan eyra saje nk posing cam tue...tp time nie...tgh dlm xtvt truth or dare...so tgh kusyuk la nie...dengar cite dak sorng nie....heee:)
ehhe...gambar nie lak...sbnar err eyra tgh jilat jari...sbb makn kek coklat....(^_^)
suke gmbar nie...trase cam dlm class dlu2...(^_<)

nie dlm clss gak....ngn kwan2 sekelas dlu...:)

 k...tue je cite pndek tentang mase reunion tue...Ape yg eyra nk share kt cni..time skolh dlu mmg best..sbb mase tue..xder bnyk commitmnt...kwn2 always der dkt kite...tp ape pn ..yg lepas tue..kite jdkn kenangan...yg akn dtg tue...kite jdkn kehidupn.....:)

Thursday, February 3, 2011

main-main cinta-zaman sekolah 6

 bukan dia..tapi dia yang ada di sisi....


fyra bersandar di kerusi...terasa sakit tengkuknya asyik tunduk..menghadap buku Matematik......hampir kesemua soalan di jawab..esok...PMR (penilaian menegah rendah) bermula....fyra risau, kalau-kalu dirinya tidak dapat perform dengan baik....namun..fikiran fyra terganggu...masih terbayang-bayang akan perbualannya dengan najib..sewaktu pulang dari sekolah sempena hari sukan tempoh hari......." fyra...aku dah kalah kan rumah sukan kau...jadi...semuanya selesai..." kata najib..."ape yang special nya kau menang....?" soal fyra..tidak faham tentang apa yang najib cuba sampaikan...."kau tak perlu paham....nie antara aku dengan yana....cuma aku nk minta tolong kau...tanyakan pada samada yana dah ready atau blom..." kata-kata najib yang penuh dngan teka teki dalam fikiran fyra............ "ahhh...ape-ape je la....malas nk ingat...cukup aku tahu..najib masih dengan aku..." fyra mengomel sendiri...menyedapkan hati...dia tidak mahu perkara remeh menggangu pembelajarannya...


" kring...kring......" telefon berbunyi.." ye..hello...sape cakap..?" soal fyra....." saya nie...hanz" suara hanz bergetar......fyra terasa hairan dengan keadaan hanz........"awak..knapa?" hanya sepatah-sepatah fyra bertanya..." saya...saya......." berat mulut hanz ingin bersuara....pada hari sukan tempoh hari..hanz hanya memerhati fyra dr jauh...dia tahu fyra tidak menyukainya..hanz iri hati..bila melihat fyra bersama najib dengan mesra...."ape dia...cakap je la...saya banyak homework nie..."  sergah fyra..setelah agak lama hanz berdiam dri..."betul ke awk suka pada najib?" soal hanz...." ape nie...suka hati saya la suka kat sapa pn...ape sbenarnya awk nak cakap nie......" fyra sedikit marah pada hanz...   " cam mana kalu saya kata...yang saya sukakan awk......." hanz menduga.... fyra menjadi rimas....dan terus meletakkan ganggang telefon....talian terputus......."iskk...merepek je hanz nie..." detik fyra....


"ok...masa tamat.........sila letakkan kertas jawapan di sebelah kanan anda......" masa menjawab sudah tamat..pengawas peperiksaan mengutip kertas...fyra menoleh ke sebelah kanan...tempat duduknya sebaris dengan najib..."baik...semua boleh keluar...." pengawas peperikasaan memberikan arahan.........."najib...kite balik sama ehhh...." fyra bersuara dengan riang......." sorry la fyra..aku ada hal la...kau balik la dlu...." najib terus berlalu pergi...fyra terdiam....." hye fyra..jom blik ngn sye..pasal malam td tue...saya mintak maaf ya...sye saje je nk mengusik awk"  hanz ntah dari mana muncul...terus mendekati fyra...dan mengajak pulang bersama....fyra hanya mengangguk..."yes..akhirnya..." bisik hati hanz....


dalam perjalanan ke perhentian bus yang tidak jauh dari kawasan skolah.....langkah fyra terhenti...." najib kata dia ader hal...." fyra bermonolog........" tgk elok je dia lepak dngan yana......" hatinya berkata sendiri.... jelas dimatanya...najib bergelak tawa dengan yana...fyra keliru..baru sekejap...najib tergesa-gesa untuk pulang seakan-akan ada hal yang sangat pnting... "hanz....kite lalu jalan lain la....lalu jalan nie..panas la...."...fyra menarik tangan hanz untuk berjalan kelaluan yang lain....hanz berbunga bercampur dengan terkejut akan tindakan fyra......sepanjang perjalanan itu....fyra asyik bercerita dan terus bercerita....menyembunyikan rasa sedih dan pilunya.....
 bersambung......................