Saturday, April 9, 2011

main-main cinta-zaman sekolah 15

janji yang hilang..

hanya mendengar lagaan sudu garfu sahaja di meja makan...masing-masing sedang kusyuk menjamah makanan..mana tidak nya...ada mee goreng....bihoon sup...ayam madu....kek..kuih-kuih...spegetti...air anggur....dan icecream...keadaan sunyi sepi...cume kadang-kadang kedengaran yana dan najib berbisik...maklumla sedang hangat bercinta..........fyra juga hanya tunduk...tapi hati nya sangat-sangat resah dan tidak selesa...perasaan bercampur baur...." hish..asal rasa cam nie...wat biasa je dah la...." fyra memarahi hati nya sendiri.....


" lepas nie...ape program....??" hakim memecahkan kesunyian...merka berpandangan..mencari idea..untuk mengisi sisa-sisa waktu yang ada....." pergi jamming jom...ikhwan yang dari tadi mendiamkan diri bersuara...." ala...kitaorang bukan tau main music pn..." sambil menyuapkan ice cream ke dalm mulutnya....."hanz...ko ade idea...dr tadi diam je.." sergah najib...." ntah..ikut korang la..." jawab hanz sepontan.... " ikut aku..dah der buah hati kat depan mata...aku dating je la.....ahaha" najib tergelak kecil.....semua memandang ke arah najib.......dengan muka yang tiada perasaan...." ahahha...tak lawak pun......" ikhwan mengejek.....

 "ok..kite lepak kat sungai belakang rumah ika nie je la............" ikhwan membuat keputusan...mereka semua berjalan menuju ke sungai...najib membawa gitar nya.. yana dan  naib duduk di atas batu besar....najib memainkan lagu aku dan kamu nyanyian flop poppy....ika,hakim dan ikhwan mereka bergelak tawa...fyra hanya menjadi pemerhati sahaja........" dok sebelah boleh...." hanz datang menghampiri.... "boleh...duduk je la.."mereka berbual.... terhibur dengan gelagat hanz.......fyra tersenyum riang.....


"aku anta korang balik.." ika mencapai kunci kereta bapa nya..." ehh tak ape ke ika..." yana mengambil beg dan di sandang ke bahu...." tak pe la...lagipun korang dah teman aku hari nie...dah petang pun...susah dapat bus....jom aku anta....." meraka masuk kedalam kereta sorento hitam..... "ika kau anta aku kat rumah fyra je la...aku malas nk balik lagi..nnt biar abg aku je yang ambik..." ujar yana....memang rumah fyra bagaikan rumah ke dua yana......

sesudah sahaja mandi dan solat maghrib....terasa badan fyra sangat letih..mana tak nya..lepas balik dari sekolah...terus bersiap ke rumah ika...fyra merebahkan badan di atas katil....... " uhh..banyak keje sekolah tak siap lagi.........letih err..." fyra mencapai patung kecilnya bewarna hijau.....dan terus melelapkan matanya........." sok je la wat homework tue.....lgpun kelas akaun x der sok......" fyra berkata sendiri..matanya sudah terasa berat...fyra melayan perasaan..teringat waktu lepak- lepak petang tadi bersama hanz...hati fyra berbunga....


"assalamualaikum...fyra..." kedengaran suara badz..." fyra..tu..badz tu..." mak inah bersura dari ruang tamu ..." mals la mak..mak cakap la fyra dah tdo.." fyra terus memeluk erat patung hijau.." apa salahnya kau keluar..cakap baik-baik..dari petang tadi dia datang cari...ape buat org cam tu..." bebelan mak inah..membat kan fyra terus bangun....dan keluar ke halaman rumah..............


"badz...sory..saya mengantuk sgt...siang tadi tak ada rehat pun......lain kali la kita lepak same-same ehh...saya tau saya dah jnji nk habis kan masa dengan awak..tapi seyes kali nie saya letih sangat........awk balik dulu la ehhh" dengan senafas fyra berkata-kata tanpa ada titik noktah nya sambil menggosok-gosok mata yang sangat-sangat mengantuk......" ok...awk rehat la..sory ..sya tak der niat nk kacau awk........ingatkan awk free...cam tue..tak pe la...kita jumpa sok......".badz hanya melihat fyra masuk ke rumah.......kemudian badz beredar pergi.........


"oi badz terus balik ke..meh la lepak sini..." zaidi melambai-lambai tangan nya....zaidi dan limin memang gemar melepak di kedai burger abg lan..." ha nie mesti dari rumah fyra nie kan..." limin bersuara.." amacam date..bez??" zaidi pula menyampuk.......badz hanya terdiam...sedih... 


"aku balik dulu la korang......sok kan de latihan kawad..." badz berlalu pergi...."ala..lek la dlu.....tak kan lepas jumpa fyra dah angau 1 badan kot...." sengaja zaidi menyakat...........namun badz tidak memberikan apa-apa balasan..." adi...mud dia cam tak ok je...gaduh kot ngn fyra...." limin yang dari tadi berdiam..bersuara..." ntah la.." zaidi menjungkitkan bahu..." aku tengok..fyra cam biasa je...tp badz yang beriya sangat..." limin meluahkan pendapat nya yang terpendam.." tak tau la min...kite tengok je la cam ne..." zaidi menjawab ringkas......" abg..mak suruh balik..." mira adik perempuan zaidi datang menjemput pulang..." k min..aku balik dulu la..mak aku dah bising...." ujar zaidi..zaidi baransur pulang..rumah nya tidak la jauh..cuma berdepan dengan kedai burger abg lan.............


"fyra........aku nie siapa pada hati kau........." badz tidak dapat melelapkan matanya.............."fyra please..buka hati kau untuk aku..............." badz menarik selimutnya..dan berselubung.......badz melayari hari malam nya dengan perasaan yang bermusimkan musim luruh............
bersambung............







4 comments:

Anonymous said...

Okok.. tp cecepat sambung key

Anonymous said...

Alaaaaaaaa.. tak update lg keeeeeee..aduhhhhhh

Anonymous said...

Letih la tgk x update2 pun, sampai bile nk abes citer ni kalau camtu pye update

Anonymous said...

Update update main2 cinta ni

Post a Comment